Friday, December 16, 2011

Gembirakan Hati Mereka...

Salam,

Dah lama tk tulis pasal Pusat Jagaan Baitul Mahabbah Al-Hashimi, Rindu juga dengan anak-anak ini. Sebelum Hari Raya Korban lalu, saya menerima satu SMS daripada Pn. Syarifah, menawarkan pelaburan bagi bahagian Korban, disebabkan oleh kekangan masa dan keadaan saya tidak dapat menyambut tawaran beliau itu. Insyaallah, dilain masa, [semoga Allah Perkenankan].

Hari, Minggu dan Bulan berlalu, Musim Cuti dan Perayaan Hujung Tahun, hampir berlalu, bagi anak-anak kita yang sempurna kehidupannya, pastinya terpancar cahaya kegembiraan diwajah mereka apabila dapat Uniform Sekolah Baru, Perkakasan Sekolah baru dan dilengkapkan. Terpikirkah kita bagaimana mereka yang tidak bernasib baik, anak-anak yatim, miskin dan insaf, bagaimana mereka menyambut hari kembali ke sekolah kurang lebih 2 minngu lagi?, Ada baju barukah? ada Beg Sekolah Angry Bird kah?, ade kasut Spark kah?

Marilah kita pancarkan cahaya diwajah mereka, dengan sumbangan anda yang termampu, mungkin akan menceriakan wajah mereka, gembira hati mereka, bersemangat mereka dengan kelengkapan baru, semoga ilmu yang diterima dapat dimanafaatkan pula pada agama dan bangsa. Insyaallah.

Bagi yang berkenan membuat sumbangan, boleh hubungi terus Pn. Syarifah atau pihak pengurusan di Link berikut:

Pusat Jagaan Baitul Mahabbah Al-Hashimi
Keperluan
Borang Sumbangan & Maklumat Akaun.

Monday, November 14, 2011

ThE AppLE oF mY EyEs..: Senja di Tanjung Sanctuary

ThE AppLE oF mY EyEs..: Senja di Tanjung Sanctuary: 14.11.2011, Hari yang baik, cuaca cerah, jam dah menunjukkan 7:10pm, dah maghrib, di kejauhan kelihatan kerlipan cahaya dari bot2 nelaya...

Wednesday, October 19, 2011

Tips Hilangkan Mengantuk Semasa Memandu

Saban hari kita mendengar kisah kemalangan jalan raya, malah peratusannya tidak pernah turun walau pelbagai kaedah dan kempen yang dilakukan oleh kerajaan dan pihak berkuasa malah oleh badan bukan kerajaan.

Antara peratusan tertinggi punca kemalangan ini ialah kerana mengantuk.

Semasa sedang menyemak e-mail saya pagi ini saya terpandang satu e-mail yang dihantar oleh seorang rakan bertajuk: PETUA HILANGKAN NGANTUK SEMASA MEMANDU

Mengantuk biasanya disebabkan pelbagai keadaan dan situasi, saya pun pernah terlelap semasa memandu, memang sangat bahaya sebab bila kita terlelap atau tertidur, otak kita tidak berfungsi utk mengawal pancaindera dan tubuh badan yang sedang memandu. Risiko berlaku kemalangan adalah 99%.

Berikut adalah petua yang diselitkan di dalam e-mail rakan saya itu;

Sepotong ayat Al Quran di dalam Ayat Qursi boleh dijadikan penawar untuk menghilangkan rasa mengantuk ini.

Potongan ayat tersebut berbunyi... 

"LA TAKKHUDZUHU SINATUW WALA NAUM..." 

(maknanya: [DIA - ALLAH] TIDAK MENGANTUK DAN TIDAK TIDUR") 

Selain itu, amalan mustajab untuk mengelak berlakunya kemalangan adalah dengan membaca Ayat Qursi 3x sebelum memasukkan gear pertama mahu memulakan perjalanan anda ditambah dengan doa menaiki kenderaan berikut; 

"BISMILLAHIL LADZI LA YADHURUHU MA'ASMIHI SYAIUN FIL ARDHI WALA FISSAMAA' WAHUWASSAMIUN 'ALIIMM" 3X. 


Selain itu, pastikan tubuh badan kita sihat dan cergas dan selesa jika memandu dalam jarak jauh.

Lakukan senaman ringkas jika tidak dapat berhenti seperti menggerak-gerakan ibu jari kaki dan tangan, tarik nafas panjang-panjang dan lepaskan, dan berzikirlah dengan mengeluarkan suara.

Insyaallah semoga entri ini memberi manafaat kepada semua. 

Jika anda rasa entri ini berguna, sila share dengan rakan-rakan anda.

Jumpa lagi di entri akan datang.

Tuesday, October 11, 2011

PanelPlace - Maximize Your Survey Earnings

Hi All, You should join this survey and got $100 reward.

PanelPlace - Maximize Your Survey Earnings

Hi All, You should join this survey and got $100 reward.

Friday, October 7, 2011

Thursday, September 29, 2011

PanelPlace - Maximize Your Survey Earnings

Salam, Korang suka tak Jawab Survey macam saya..
Cubalah daftar kat link bawah ni, anda dapat duit dan hadiah sambil2 jawab soalan2 kajiselidik.
Silalah...
PanelPlace - Maximize Your Survey Earnings

Saturday, September 17, 2011

ThE AppLE oF mY EyEs..: Terima Kasih Bapak Monyet...

ThE AppLE oF mY EyEs..: Terima Kasih Bapak Monyet...: Salam Semua... tak jumpa pula gambar monyet atau kera kt dalam koleksi aku, yang ada gambar lutong (dusk monkey). Ok jugak la, spesis ini...

Saturday, August 27, 2011

Panggilan dari PJBAH

Alhamdulillah,

Hari Selasa lalu, semasa sedang memandu pulang, saya menerima panggilan daripada Pn. Syarifah, admin di Pusat Jagaan Baitulmahabbah Al-Hashimi.

Beliau mengucapkan terima kasih kepada yang memberi response positif. Terima kasih yang tidak terhingga daripada pihak PJBAH untuk semua yang membantu, semoga sedikit sumbangan anda dapat mengembirakan anak-anak ini.

Salam Aidilfitri Maaf Zahir dan Batin. Semoga anda semua dirahmati.

Ida.

Pautan untuk Kisah Lanjutan: Faceboook ; PJBAH ; Gambar ;Keperluan

Friday, August 26, 2011

SALAM AIDILFITRI

SALAM AIDILFITRI ~ MAAF ZAHIR & BATIN

Salam, Para Blogger sekalian, juga para Blog-Walker yang rajin jenguk2 ke sini, Di kesempatan ini, Ida nk ucapkan Selamat Hari RaYa Aidilfitri, Maaf Zahir & Batin.

Bagi yang memandu, hati-hati dijalanraya, patuhilah undang-undang lalulintas Malaysia. Pandu dengan Kelajuan yang dibenarkan, Pupuk Kesabaran dalam diri, walau dah terlewat, utamakanlah keselamatan, pastikan kecerdasan adalah ditahap optima untuk pastikan anda selamat sampai ke destinasi.

OK, makan lemang & ketupat nanti ingat2 lah Ida, sebab semua makanan tu adalah favorite Ida. hehe.

Salam Dunia.. :))


Thursday, August 11, 2011

Pusat Jagaan BAITUL MAHABBAH AL HASHIMI - Keperluan

 Siri ini disenaraikan keperluan Pusat Jagaan Baitul Mahabbah Al-Hashimi:-


Keperluan dan Kelengkapan yang sedang diusahakan untuk ketiga-tiga asrama PJBMA

  1.  Pembinaan surau dan asrama bagi anak-anak remaja lelaki di Lot 1217, Bendang Pelai, Mukim Belimbing Kiri (kebun) yang lebih selesa kerana keadaan bangunan sekarang yang hanya dibina dengan plywood dan zing dan tapak asas binaan yang dibuat atas tanah tanpa simen.
  2.  Kelengkapan belajar yang serba kekurangan seperti meja belajar, kipas angin, komputer dan alat-alat pembelajaran yang lain. 
  3.  Kelengkapan surau yang masih serba kekurangan seperti ketiadaan PA Sistem untuk kegunaan dalam majlis Pengajian Fardhu ‘Ain dan untuk kumandangkan azan, kekurangan kipas untuk anak-anak bersolat jemaah dengan lebih selesa dan karpet surau yang sudah uzur.
  4.   Penapis air untuk minuman yang lebih sihat untuk anak-anak.(untuk 2 asrama).
  5.   Mesin basuh.
  6.   Freezer untuk menyimpan stok makanan.
  7.   Set TV dan pemain VCD untuk tujuan proses pembelajaran.
  8.   Kelengkapan bilik seperti almari pakaian, tilam, bantal, selimut dan cadar.
  9.  Kelengkapan dapur seperti periuk, kuali, dapur masak, peralatan dapur seperti pisau, sudu,jag air, senduk, cawan  dan pinggan mangkuk.
  10.  Perkakasan aktiviti kemahiran seperti mesin rumput, cangkul, pencakar, penyodok, tukul besi, gergaji dan lain-lain.
  11.  Kenderaan pengangkutan (van) untuk anak-anak pergi dan balik sekolah serta kegunaan-kegunaan  lain.
  12.   Dan Lain-lain keperluan yang difikirkan bersesuaian.
  Selain daripada yang tersebut, adalah menjadi keperluan bagi mereka di musim-musim perayaan, bulan Ramadhan dan Buka Persekolahan atau musim cuti persekolah untuk mempunyai pakaian baru, kuih-muih, makanan dan peralatan.

  Dengan itu amatlah berbesar hati bagi pihak Pusat Jagaan Baitul Mahabbah Al-Hashimi untuk menerima sebarang sumbangan daripada Anda!.

Untuk menyalurkan sumbangan bulanan atau untuk butir-butir perbankan sila klik dan muat turun di SINI

Anda juga boleh lihat makluman lanjut mereka di ruangan Facebook


Untuk Info Lanjut Boleh Klik dipautan berikut:

Latar Belakang ; Pengenalan ; Lanjutan Kisah ; Gambar ; Facebook ; 


Pusat Jagaan BAITUL MAHABBAH AL HASHIMI - Gambar

Kawasan Kebun Buah-buahan yang dikendalikan oleh anak-anak PJBMA


Kawasan cadangan Kolam Ikan yang akan dikendalikan oleh PJBMA

Kawasan cadangan penanaman sayur-sayuran

Cadangan penempatan Asrama lelaki dalam proses renovasi

Cadangan Asrama lelaki dalam proses renovasi


Pintu masuk ke PJBMA


Asrama di kelilingi Kebun Sayur


Blok Asrama


Blok Asrama & Surau Anak-anak PJBMA


Kebun Buah-buahan yang diuruskan oleh PJBMA


Kebun Buah-buahan


Aktiviti Anak-anak PJBMA


Aktiviti Anak-anak PJBMA


Aktiviti Anak-anak PJBMA


Aktiviti Anak-anak PJBMA


Aktiviti Anak-anak PJBMA


Aktiviti Anak-anak PJBMA


Aktiviti Anak-anak PJBMA


Aktiviti Anak-anak PJBMA


Aktiviti Anak-anak PJBMA


Aktiviti Anak-anak PJBMA


Aktiviti Anak-anak PJBMA


Penanaman Cili Padi (Cabai Melaka)


Aktiviti Anak-anak PJBMA


Kawasan Penanaman Cili Padi


Surau dan Asrama


Surau di dalam pembinaan

Untuk Info Lanjut Boleh Klik dipautan berikut:

Latar Belakang ; Pengenalan ; Lanjutan Kisah ; Facebook ; Keperluan 


Pusat Jagaan BAITUL MAHABBAH AL HASHIMI - Sambungan

Kalau anda baca entry saya yang lalu mesti perasan cerita berkenaan PJ Baitul Mahabbah Al-Hashimi ni;

  Kisah-kisah Baitul Mahabbah Al-Hashimi ini tidak terhenti di situ, waktu berlalu begitu pantas, kini 3 tahun berlalu tanpa disedari, saya masih menerima SMS daripada Puan Syarifah dan Pn Faridah memohon sumbangan untuk disalukan kepada rumah anak-anak ini, Janji saya untuk menyampaikan hasrat mereka kepada anda-anda yang sudi menghulukan sumbangan dan bantuan masih belum dilangsaikan.

  Sekiranya anda yang membaca cerita ini, berkenan menghulur seringgit dua atau berhasrat untuk melawat mereka, bolehlah menghubungi Pn. Syarifah atau Pn. Faridah di nombor yang disertakan di SINI

Insyaallah, saya akan lampirkan beberapa keping gambar yang di e-mail oleh Pn. Syarifah kepada saya berbulan-bulan yang lalu. Dan juga borang sumbangan di 4shared.com, Sesiapa yang tidak berkesempatan untuk menelefon atau melawat, boleh juga mengisi borang tersebut dengan mendownload dan di fax atau di e-mail terus kepada Pn. Syarifah.  Pn. Syarifah dengan penuh humble akan melayan panggilan, sms dan e-mail anda.

  Kepada Pn. Syarifah, saya memohon maaf di atas kelewatan entry ini, insyaallah akan saya sebarkan kepada mereka yang prihatin. Semoga diperluaskan rezeki kepada anak-anak kesayangan Allah ini.

  Jika ada kelapangan dan rezeki insyaallah kita akan bertemu suatu hari nanti.


Untuk Info Lanjut Boleh Klik dipautan berikut:

Latar Belakang ; Pengenalan ; Gambar ; Facebook ; Keperluan 



Friday, July 15, 2011

Eicha nk p ngaji...


Hi ini Eicha atau nama yang diberi oleh ummi dan ayah Nuraisyah Farihin bt Rosli.  Baru jer mencecah usia 1 tahun pada 06.08.11 yang lalu.

Selamat berkenalan :)

Thursday, March 10, 2011

Baitul Mahabbah Al Hashimi

SALAM semua...

Dah lama saya bercita-cita nk create entry ni.. tapi terhalang oleh kekangan masa, material dan line internet.

    Insyaallah, hari ni saya nk cerita tentang BAITUL MAHABBAH AL HASHIMI - Pusat Jagaan dan Rumah Amal untuk Anak-anak Yatim, Fakir Miskin, Remaja Insaf dan Asnaf Zakat.

  2 tahun lalu, saya di lawati oleh 2 orang wanita, yang sangat lemah lembut ke pejabat saya di salah sebuah hotel, saya kagum melihat wanita-wanita ini, dengan perawakan yang lembut, budi bahasa dan tutur bicara mereka sangat lembut, kemas dan teratur.. melihat mereka berdua saya terimbau kenangan semasa saya berumur 8 ke 9 tahun. ......biarlah saya cerita kisah ini kemudian kerana tujuan asal entri ini adalah khas berkaitan dengan Baitul Mahabbah.

Oh ya, tujuan kedua-dua wanita ini ke pejabat saya ialah hendak menjual "meja - Makan Malam". Tujuan nya adalah untuk membiayai pertubuhan Rumah Amal Baitul Mahabbah. Daripada cerita-cerita yang saya dengar dan brochure yang dititipkan kepada saya ternyata mereka amat-amat memerlukan bantuan.

Berikut adalah sedikit sebanyak butiran berkaitan Baitul Mahabbah Al Hashimi, yang di kirimkan kepada saya oleh puan Syarifah, penaung pertubuhan ini; Click Here.



Untuk Info Lanjut Boleh Klik dipautan berikut:

Latar Belakang ; Kisah Lanjut ; Gambar ; Facebook ; Keperluan 



Friday, March 4, 2011

World's Most Beautiful Buildings

Personal Message from sender:

Are you Busy today?? and feeling like leaving all of it on the desk and peek at some entertainment. Lets read these... :)
Click here >>
World's Most Beautiful Buildings

Stokin Putih: Cita-Citaku Menjadi Penyanyi Rock

Stokin Putih: Cita-Citaku Menjadi Penyanyi Rock: "Dulu kecik-kecik aku memang nak masuk TV. Katanya nak jadi penyanyi. Berdiri di bawah lampu di ruang tamu. Aku menyanyi lagu rock kapak s..."

Wednesday, February 16, 2011

Stokin Putih: Awekku Curang di Hari Valentine

Menarik citer Ustaz Asyraff ni... Jom baca n Fikirkan.. :)

Click here>>
Stokin Putih: Awekku Curang di Hari Valentine: " Menunggu dan terus menunggu. Aku berjalan seorangan di tingkat atas Komp..."

Tuesday, February 8, 2011

Saturday, February 5, 2011

Mampukah kita menjadi seperti Beliau???

Rasulullah .........

1) Kalau ada pakaian yang koyak,
Rasulullah menampalnya sendiri tanpa perlu menyuruh isterinya.
Beliau juga memerah susu kambing untuk keperluan keluarga mahupun untuk dijual.

2) Setiap kali pulang ke rumah,
bila dilihat tiada makanan yang sudah siap di masak untuk dimakan,
 sambil tersenyum baginda menyinsing lengan bajunya
untuk membantu isterinya di dapur.
 Sayidatina 'Aisyah menceritakan
"Kalau Nabi berada di rumah,
beliau selalu membantu urusan rumahtangga.

3) Jika mendengar azan, beliau cepat-cepat berangkat ke masjid,
dan cepat-cepat pula kembali sesudah selesai sembahyang."

4) Pernah baginda pulang pada waktu pagi.
Tentulah baginda amat lapar waktu itu.
Tetapi dilihatnya tiada apa pun yang ada untuk sarapan.
Yang mentah pun tiada kerana Sayidatina 'Aisyah belum ke pasar.
Maka Nabi bertanya, "Belum ada sarapan ya Khumaira?"
(Khumaira adalah panggilan mesra untuk Sayidatina 'Aisyah
yang bererti 'Wahai yang kemerah-merahan' )
Aisyah menjawab dengan agak serba salah,
"Belum ada apa-apa wahai Rasulullah."
Rasulullah lantas berkata,
"Jika begitu aku puasa saja hari ini."
 tanpa sedikit tergambar rasa kesal di wajahnya.

5) Sebaliknya baginda sangat marah tatkala melihat seorang suami memukul isterinya.
Rasulullah menegur,
 "Mengapa engkau memukul isterimu?"
Lantas soalan itu dijawab dengan agak gementar,
"Isteriku sangat keras kepala.
Sudah diberi nasihat dia tetap degil,
jadi aku pukul dia."
"Aku tidak bertanya alasanmu,"
sahut Nabi s. a. w.
"Aku menanyakan mengapa engkau memukul teman tidurmu dan ibu kepada anak-anakmu? "

6) Pernah baginda bersabda,
"sebaik-baik lelaki  adalah yang paling baik
dan lemah lembut terhadap isterinya.
" Prihatin, sabar dan tawadhuknya baginda dalam menjadi ketua keluarga
 langsung tidak sedikitpun menjejaskan
kedudukannya sebagai pemimpin umat.

7) Pada suatu ketika baginda menjadi imam solat.
Dilihat oleh para sahabat,
pergerakan baginda antara satu rukun ke satu rukun yang lain amat sukar sekali.
Dan mereka mendengar bunyi menggerutup seolah-olah sendi-sendi
pada tubuh baginda yang mulia itu bergeser antara satu sama lain.
Sayidina Umar yang tidak tahan melihat keadaan baginda itu
langsung bertanya setelah selesai bersembahyang,
Ya Rasulullah, kami melihat seolah-olah tuan
menanggung penderitaan yang amat berat,
tuan sakitkah ya Rasulullah?"
"Tidak, ya Umar. Alhamdulillah, aku sihat dan segar."
"Ya Rasulullah.. .mengapa setiap kali tuan menggerakkan tubuh,
kami mendengar seolah-olah sendi bergeselan di tubuh tuan?
Kami yakin engkau sedang sakit..." desak Umar penuh cemas.
Akhirnya Rasulullah mengangkat jubahnya.
Para sahabat amat terkejut.  Perut baginda yang kempis,
kelihatan dililiti sehelai kain yang berisi batu kerikil, buat menahan rasa lapar.
Batu-batu kecil itulah yang menimbulkan
bunyi-bunyi halus setiap kali bergeraknya tubuh baginda.
"Ya Rasulullah! Adakah bila tuan menyatakan lapar dan tidak punya makanan
kami tidak akan mendapatkannya buat tuan?"
Lalu baginda menjawab dengan lembut,
"Tidak para sahabatku. Aku tahu, apa pun akan engkau korbankan demi Rasulmu.
Tetapi apakah akan aku jawab di hadapan ALLAH nanti,
apabila aku sebagai pemimpin, menjadi beban kepada umatnya?"
"Biarlah kelaparan ini sebagai hadiah ALLAH buatku,
agar umatku kelak tidak ada yang kelaparan di dunia ini
lebih-lebih lagi tiada yang kelaparan di Akhirat kelak."

8) Baginda pernah tanpa rasa canggung sedikitpun
makan di sebelah seorang tua yang penuh kudis, miskin dan kotor.

9) Hanya diam dan bersabar bila kain rida'nya
direntap dengan kasar oleh seorang Arab Badwi hingga berbekas merah dilehernya.
Dan dengan penuh rasa kehambaan baginda membasuh tempat yang dikencing si Badwi di dalam masjid
sebelum menegur dengan lembut perbuatan itu.

10) Kecintaannya yang tinggi terhadap ALLAH swt
dan rasa kehambaan yang sudah sebati dalam diri Rasulullah saw
menolak sama sekali rasa ke tuanan.

11) Seolah-olah anugerah kemuliaan dari ALLAH
langsung tidak dijadikan sebab untuknya merasa lebih dari yang lain,
ketika di depan ramai mahupun dalam keseorangan.

12) Pintu Syurga telah terbuka seluas-luasnya untuk baginda,
 baginda masih lagi berdiri di waktu-waktu sepi malam hari,
terus-menerus beribadah hinggakan pernah baginda terjatuh lantaran kakinya
sudah bengkak-bengkak.

13) Fizikalnya sudah tidak mampu menanggung
kemahuan jiwanya yang tinggi.
Bila ditanya oleh Sayidatina 'Aisyah,
"Ya Rasulullah, bukankah engaku telah dijamin Syurga?
 Mengapa engkau masih bersusah payah begini?"
Jawab baginda dengan lunak,
"Ya 'Aisyah, bukankah aku ini hanyalah seorang hamba?
 Sesungguhnya aku ingin menjadi hamba-Nya yang bersyukur."

Rasulullah s. a. w. bersabda,
"SAMPAIKAN LAH PESANKU
WALAUPUN SEPOTONG
AYAT.."

Yahoo! Shine - 13 Things Your Mail Carrier Won't Tell You


I saw this blog post on Yahoo! Shine and thought that you might be interested.
13 Things Your Mail Carrier Won't Tell You - click below..
http://shine.yahoo.com/channel/life/13-things-your-mail-carrier-won-t-tell-you-2445111/

Tuesday, February 1, 2011

Pernah tak terfikir???? Best Wooo klu ada cam ni..

Hi guys, pernah tk terpikir kalau ada facility ni kt office korang, tak payah nk hadap Jam, cari parking, bayar tol, bayar parking, kena saman ... all semuanya.. best!!!!

Jom Layan!

video

Thank you to Pai who forward this video to me via e-mail long time ago.. :)

Monday, January 31, 2011

A Message by George Carlin

 Kenal tak George Carlin?? hehe kite pun tk kenal.. tapi let's us read of these.. It was said long ago.
Isn't it amazing that George Carlin - comedian of the 70's and 80's - could write something so very eloquent...and so very appropriate


A Message by George Carlin:



The paradox of our time in history is that
we have taller buildings but shorter tempers, wider Freeways , but narrower viewpoints.
We spend more, but have less, we buy more, but enjoy less. We have bigger houses and smaller families, more conveniences, but less time. We have more degrees but less sense,
more knowledge, but less judgment, more experts, yet more problems, more medicine, but less wellness.

We drink too much, smoke too much, spend too recklessly, laugh too little, drive too fast, get too angry,
stay up too late, get up too tired, read too little, watch TV too much, and pray too seldom.

We have multiplied our possessions, but reduced our values. We talk too much, love too seldom,
and hate too often.

We've learned how to make a living, but not a life. We've added years to life not life to years.
We've been all the way to the moon and back, but have trouble crossing the street to meet a new neighbor. We conquered outer space but not inner space. We've done larger things, but not better things.

We've cleaned up the air, but polluted the soul. We've conquered the atom, but not our prejudice.
We write more, but learn less. We plan more, but accomplish less. We've learned to rush, but not to wait. We build more computers to hold more information, to produce more copies than ever,
 but we communicate less and less.

These are the times of fast foods and slow digestion, big men and small character,
 steep profits and shallow relationships. These are the days of two incomes but more divorce, fancier houses, but broken homes. These are days of quick trips, disposable diapers, throwaway morality, one night stands, overweight bodies, and pills that do everything from cheer, to quiet, to kill. It is a time when there is much in the showroom window and nothing in the stockroom. A time when technology can bring this letter to you, and a time when you can choose either to share this insight, or to just hit delete...

Remember; spend some time with your loved ones, because they are not going to be around forever.

Remember, say a kind word to someone who looks up to you in awe, because that little person soon will grow up and leave your side.

Remember, to give a warm hug to the one next to you, because that is the only treasure you can give with your heart and it doesn't cost a cent.

Remember, to say, 'I love you' to your partner and your loved ones, but most of all mean it. A kiss and an embrace will mend hurt when it comes from deep inside of you.

Remember to hold hands and cherish the moment for someday that person will not be there again.

Give time to love, give time to speak! And give time to share the precious thoughts in your mind.

AND ALWAYS REMEMBER:

Life is not measured by the number of breaths we take, but by the

This message I received through Atie in to 2008. Thanks to her.

Saturday, January 29, 2011

WHy SHOULd Be THANKFUl : kENAPA pERLU bERSYUKUR

And, another story before the end of the day, today:

Say These!!!

I am Thankful :


FOR THE WIFE
WHO SAYS IT'S HOT DOGS TONIGHT,
BECAUSE SHE IS HOME WITH ME,
AND NOT OUT WITH SOMEONE ELSE

FOR THE HUSBAND
WHO IS ON THE SOFA
BEING A COUCH POTATO,
BECAUSE HE IS HOME WITH ME
AND NOT OUT AT THE BARS






FOR THE TEENAGER
WHO IS COMPLAINING ABOUT DOING DISHES
BECAUSE IT MEANS SHE IS AT HOME,
NOT ON THE STREETS 


FOR THE TAXES I PAY
BECAUSE IT MEANS
I AM EMPLOYED








 
FOR THE MESS TO CLEAN AFTER A PARTY
BECAUSE IT MEANS I HAVE
BEEN SURROUNDED BY FRIENDS 

FOR THE CLOTHES THAT FIT
A LITTLE TOO SNUG
BECAUSE IT MEANS
I HAVE ENOUGH TO EAT



 



 


FOR MY SHADOW
 THAT WATCHES ME WORK
BECAUSE IT MEANS
I AM OUT IN THE SUNSHINE






FOR A LAWN THAT NEEDS MOWING,
WINDOWS THAT NEED CLEANING,
AND GUTTERS THAT NEED FIXING
BECAUSE IT MEANS I HAVE A HOME





 



FOR ALL THE COMPLAINING
I HEAR ABOUT THE GOVERNMENT
BECAUSE IT MEANS
WE HAVE FREEDOM OF SPEECH

FOR THE PARKING SPOT
I FIND AT THE FAR END OF THE PARKING LOT
BECAUSE IT MEANS I AM CAPABLE OF WALKING
AND I HAVE BEEN BLESSED WITH TRANSPORTATION



FOR THE PILE OF LAUNDRY AND IRONING
BECAUSE IT MEANS
I HAVE CLOTHES TO WEAR


FOR WEARINESS AND ACHING MUSCLES
AT THE END OF THE DAY
BECAUSE IT MEANS I HAVE BEEN
CAPABLE OF WORKING HARD
FOR THE ALARM THAT GOES OFF
IN THE EARLY MORNING HOURS
BECAUSE IT MEANS I AM ALIVE

AND.......  FOR E-MAILS, TAGS, COMMENTS, LIKES, MESSAGES and TWEETS...


 BECAUSE IT MEANS I HAVE
FRIENDS WHO ARE THINKING OF ME





SHARE THIS TO SOMEONE YOU CARE ABOUT.
 I JUST DID.  
Live well, Laugh often, & Love with all of your heart!

Credit to Masz who forward this to me in 2005